14/06/2022
15 årig pige i et dilemma
Hej. Jeg er en pige på 15 år, snart 16 år. Jeg er begyndt at snakke med en fyr, som er 19. År, og han har spurgt om vi skal være bolle venner. Det vil jeg faktisk rigtigt gerne, vi har snappet og snakket i noget tid, og jeg kan rigtigt godt lide ham. Han virker som en god og sød fyr. Mit dilemma er, om det ville være forkert at have sex med ham, da der jo er en alders forskel, da han jo er 19 og jeg er 15. Jeg ved det ikke, hjælp mig.

Svar
Kære pige på 15 år,
Tak fordi du skriver til os. Du fortæller at du snart bliver 16 år, og at du har mødt en fyr på 19 år, som har spurgt om i skal være bolle venner, hvilket du gerne vil, da du rigtig godt kan lide ham, og at han virker som en god og sød fyr. Ligeledes fortæller du, at dit dilemma er, at du ikke ved om det ville være forkert, at have sex med ham, da der er en alders forskel mellem jer.
Jeg vil gerne starte med at fortælle dig, at dit spørgsmål ligger uden for vores rådgivning, da vi I Bryd Tavsheden rådgiver børn og unge, der har været udsat for vold. Jeg synes derfor, at det kunne være en god ide, at du tager kontakt til GirlTalk, som er et sted for unge piger, der gerne vil dele deres tanker og oplevelser med andre piger, samt tale omkring det der fylder eller det som man går rundt og er i tvivl om.
Med Venlig hilsen
Bryd Tavsheden