14/06/2022
Jeg har en kæreste som bliver slået af hans forældre, og han har ikke lyst til at sige det til andre end mig.
Jeg har en kæreste som bliver slået af hans forældre og han har ikke løst til at sige det til andre end mig.
Jeg har prøvet at sige til ham at han skal ringe til BørneTelefonen men tror ik han gør det.
Hvad skal jeg gøre i den her situation?

Svar
Kære du
Tak for din besked!
Du fortæller, at din kæreste er bliver slået af hans forældre, og at han ikke har fortalt andre om det end dig.
Jeg kan godt forstå at det er en svær situation du står i, og det er et godt råd du har givet han, om at ringe til Børnetelefonen.
Her i Bryd Tavsheden har vi en anonym chat (Brydtavsheden.dk/hjaelp/chatten/), man kan skrive til og en telefon (44452090) man kan henvende sig på. Begge dele åben alle hverdage mellem kl. 17-20. Du kan opfodre ham til at kontakte os, vi vil meget gerne snakke med ham om hans oplevelser.
Jeg kan godt forstå at det er svært at stå på sidelinjen! Har du nogle at snakke med? Vi vil også rigtig gerne snakke med dig om dine følelser i den situation.
Mega sejt at du skriver ind om for din kæreste - vi er her for jer begge to.
Mvh
Thea, Bryd Tavsheden