31/05/2022
“Jeg er ikke sikker på at det er et rigtigt problem, men mine plejeforældre bliver ved med at sige at jeg ikke gør noget for familien.
Hej, jeg skrev ind for lidt siden men jeg havde noget mere at tilføje
“Jeg er ikke sikker på at det er et rigtigt problem, men mine plejeforældre bliver ved med at sige at jeg ikke gør noget for familien. Altså at jeg bare er indelukket på mit værelse og jeg snakker med mine venner 24/7. Jeg vil give dem ret men der er en grund til det (dog ved jeg ikke hvad grunden er.) hvad skal jeg gøre, og er det vold?”
- min plejemor får også alle mine billeder overført til hendes telefon, hvilket jeg ikke syntes er okay

Svar
Hej med dig!
Først og fremmest, vil jeg gerne sige til dig, at du skal stole på, når du kan mærke om noget ikke er okay. Og når noget ikke føles okay, så er det et rigtigt problem som man skal tage sig af. Så derfor er det rigtigt godt, det du skriver.
Du oplever at du har svært ved at kommunikere med dine plejeforældre og snakker derfor ikke særligt meget med dem. Og der er en grund til det, men du ved ikke hvorfor.
Ud fra det du beskriver, bliver du ikke udsat for vold. Jeg dog stadig et billede af, at du føler dig ensom og alene. Og at du ikke føler du kan dele det med dine plejeforældre. Har jeg ret i det?
Det er rigtigt vigtigt, at du får snakket med nogen om det her. Så du kan få noget hjælp til at få åbnet op og snakket ordentligt med dine plejeforældre.
Jeg vil derfor anbefale dig, at du tager fat i headspace. De er så gode at snakke med, når man føler sig alene med noget. Du kan finde deres hjemmeside her: https://headspace.dk/?gclid=Cj0KCQjwkruVBhCHARIsACVIiOzYGEQpID9gqzWYnYUU_xVcJXiCFp_0To3TkteQjtpODOP2G13cSIgaAsikEALw_wcB
Mvh Bryd tavsheden