19/06/2022
Far slår mega hårdt
Hej når jeg er hjemme hos min far så skal han røbe af mig og kalde mig grime ting og slå mig mega hårdt og han siger at jeg skal tag mig samen og lad være med at grade

Svar
Kære dig,
Tusind tak for dit brev. Hvor er det godt, at du har fundet på at skrive til Bryd Tavsheden. Vi vil meget gerne hjælpe dig.
Det er for alt for hårdt og voldsomt, at du skal udsættes for det hjemme hos din far - det er simpelthen ikke tilladt, og det er ikke rimeligt at du skal leve sådan. Du skal have hjælp, så du kan få det godt, og mærke at livet også er godt. Der er nogle voksne, som skal hjælpe med at stoppe din far. Derfor har du gjort det helt rigtige ved at skrive til os. Det, din far gør, er nemlig slet ikke ok. Det er faktisk ulovligt. Forældre må ikke slå deres børn. De må heller ikke kalde dem for grimme ting.
Den rigtige og bedste løsning er, at du får hjælp til at stoppe din far er, at du fortæller det til en anden voksen. Det kan f.eks. være en lærer på din skole, en pædagog, en i klubben, en nabo eller en vens forældre. Læreren, pædagoger og andre voksne har pligt til at hjælpe dig, når du fortæller hvad din far gør ved dig.
Du kan også ringe til os på telefonnummer 44 45 20 90, så hjælper vi dig.
Jeg håber inderligt, at du finder modet til at tale med nogle voksne, så din far kan blive stoppet. Jeg ved, at der er hjælp at hente, og at du kan få det bedre. Brug det mod, som fik dig til at skrive dit brev, til at tale med en voksen om det.
Jeg ønsker virkelig, at det kommer til at gå dig godt.
Kærlig hilsen
Sajia, Bryd Tavsheden.