26/06/2022
Seksuel leg med fætter
Var det sexuel vold når min fætter spurgte mig om han måtte gøre noget dejligt på mig og 6 årige mig sagde ja, og han rørte mig ved tissekonen?

Svar
Kære du!
Du spørger om det er seksuel vold, da din fætter sagde om han måtte gøre noget dejligt, og du sagde ja. Herefter rørte han dig ved tissekonen.
Du fortæller ikke hvor gammel din fætter var på det tidspunkt.
Hvis din fætter var aldersvarende, så kan det have været en form for børneleg, hvor man som børn. Altså hvis din fætter også var 6 år, så kan man godt antage, at det var en leg, som i begge to legede.
Men hvis din fætter var noget ældre, som fx 11-12 år, kan man ikke kalde det en leg mellem ligeværdige børn. Så ville jeg være noget bekymret.
Hvis din fætter selv var over 15 år, så kaldes det et seksuelt overgreb.
Den seksuelle lavalder i Danmark er på 15 år. Det betyder, at man ikke må have seksuel omgang med en under 15, men der står ikke noget i loven om, hvornår man må begynde.
Når du tænker tilbage på den oplevelse, husker du det så som en leg, da det skete eller føltes det mere som noget forkert?
Hvis det er det sidste, så må du meget gerne skrive til os på chatten mandag-fredag kl 17-20.
Håber mit svar kan bruges.
Mvh Bryd Tavsheden