27/06/2022
Sex som selvskade
Er bange for jeg bruger sex som selvskade. Har været seksuel aktiv siden jeg var 14. Og har ladet mig være sammen med mange os fyre som er op til 13 år ældre. Og kan mærke på mig selv det for det meste ikke er fordi jeg har lyst. mere en fordi jeg kan og for at slippe lidt væk. Det er ved at bliver mere og mere smerte involveret i agten som fx at blive slået og det ender tit ud i jeg er gul og blå adskille steder. Og bliver testet for kønssygdomme 1 gang i måneden nu.

Svar
Kære du.
Tusind tak for dit brev, hvor er det godt du rækker ud og deler dine tanker og bekymringer med os, for det er bestemt ikke noget du bør gå med alene længere.
Du skriver, at du har en fornemmelse af at du bruger sex som selvskade, ved at du lader mænd være sammen med dig, selvom du ikke har lyst. Det lyder bekymrende, og jeg er glad for du rækker ud og beder om hjælp, for jeg får samme fornemmelse, når jeg læser dit brev.
Særligt bliver jeg optaget af, at du egentlig ikke har lyst til sex med de her mænd, men gør det alligevel. Samtidig bliver agten mere og mere grænseoverskridende, og du fortæller også, at mændene er en del ældre end dig selv. Derfor tænker jeg på, om du mon kan genkende følelsen af, ikke at føle dig til stede under agten og "forsvinde" lidt? Jeg tænker også på, om du mon kan genkende følelsen af skyld og skam? Det er nemlig alle helt naturlige og almindelige reaktioner, følelser og tanker som vi får, når vi befinder os i vanskelige situationer. Derfor er det rigtig godt at du skriver ind, for at få noget hjælp!
Her i Bryd tavsheden hjælper vi børn og unge, der er udsat for vold. Det lyder til, at du har mere brug for hjælp til at stoppe selvskaden og lære at mærke samt sætte grænser for dig selv. Derfor vil jeg opfordre dig til at kontakte Kvisten i stedet, hvor de er super dygtige til at hjælpe dig med de ting, du fortæller om. Dem kan du kontakte her: https://kvistene.dk/telefonraadgivning/
Jeg ønsker dig alt det bedste.
Med venlig hilsen
Thea, Bryd tavsheden