06/07/2022
Jeg må aldrig vælge mit eget tøj og tage til cup med mit hold
Hej er en pige på 11 år min min mor siger jeg aldrig må vælge mit egen tøj så jeg bliver så Sur og siger til hende jeg hadder hende og dårlige ord jeg må ingen ting hele mit hold skal et et cup uden mig fordi jeg er skæld ud for 4 måneder hvad skal jeg gøre?

Svar
Kære pige på 11 år
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at det er irriterende, at du ikke må vælge dit eget tøj selv eller tage til cup med dit hold. Jeg vil anbefale dig, at du snakker med din mor omkring disse ting eller med et tæt familiemedlem, som du stoler på. Det kan f.eks. være din far, søskende, bedsteforældre osv., som kan hjælpe dig i denne situation. Måske kan de snakke med din mor og fortælle hende, at de ting hun gør gør dig ked af det. Jeg håber i hvert fald, at det vil kunne hjælpe på din situation.
Herinde i Bryd Tavsheden arbejder vi med vold, så jeg tror måske, at HeadSpace eller GirlTalk vil kunne hjælpe dig bedre i forhold til din situation.
Held og lykke.
Mvh.
Bryd Tavsheden