23/08/2022
Jeg har brug for hjælp, og føler ingen vil lytte.
Kære brevkasse - gennem min tid hvor jeg har været i forhold, så i knap de fleste har der været vold, truet med døden, utroskab, kontrolleret, manipuleret..
Min værste eks kæreste var en jeg havde for nogle år siden som hedder L. Han har mange gange forsøgt at dræbe mig, sagt til mig ansigt til ansigt og foran andre at han ønsker mig død, kun misbrugt mig, været mig utro, manipuleret mig, voldtog mig og meget mere..
Han har endda truet med at dræbe nogen fra min familie..
Jeg har aldrig haft et nemt liv, så med alle de grimme oplevelser gennem tiden med eks kærester og faktisk andre folk har ødelagt mig mere og mere.. har flere gange forsøgt selvmord pga. de her ting..
Ingen vil lytte til mig.. har brug hjælp..
Mvh. V.

Svar
Hej kære V,
Tak fordi du skriver ind til bryd Tavsheden, det er rigtig flot af dig!
Jeg kan ud fra dit brev læse, at du i de forhold du har været i har oplevet vold, at blive truet med dødstursler, oplevet at blive kontrolleret og manipuleret, samt været udsat for utroskab af din kæreste.
Du nævner din eks kæreste L, som du skriver har prøvet at dræbe dig, misbrugt dig, manipuleret dig, voldtaget dig, og fortalt at han ønsker dig død.
Jeg kan godt forstå at det er hårdt og svært at have været i. Hvor er det flot at du skriver ind til os, og er åben omkring din situation og kan få sagt det højt.
Du skriver i dit brev, at du har brug for hjælp. Men du føler ikke, at nogen vil lytte til dig.
Vi vil hos Bryd Tavsheden gerne lytte til dig, og hjælpe dig med at få den hjælp, som du har brug for.
Det som vi hos Bryd Tavsheden kan, er at snakke om alt det som du har oplevet med fysisk og psykisk vold.
Jeg vil derfor gerne opfordre dig til, at skrive til os på chatten, mandag til fredag kl.17-20. Eller ringe til os på telefonen på 44 45 20 90, mandag til torsdag 17-20.
Mvh. Mathias
Bryd Tavsheden