12/09/2022
Mine forældre er syge, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
Jeg er en pige på 23, både min mor og far har voldsom depression, og jeg er den eneste der er der for dem. Jeg kan bare mærke at det fylder for meget nu, og ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg er selv syg.

Svar
Hej pige på 23 år,
Tak fordi du skriver ind!
Du fortæller, at din mor og far har en voldsom depression, og du kan mærke at det fylder for meget for dig, da du er den eneste som er der for dem.
Først og fremmest vil jeg sige, at jeg godt kan forstå at det fylder, og kan være hårdt at være i. Det er mega sejt, at du rækker ud for at få hjælp!
Jeg vil anbefale dig at ringe til eller chatte med Psykiatrifondens rådgivning. Her kan du snakke og chatte med rådgivere, som bedre kan hjælpe dig med din situation.
Her hos Bryd Tavsheden er vores fokus rådgivning om vold som man har oplevet i sin familie eller i sit forhold.
Mvh.
Bryd Tavsheden