26/09/2022
Er det vold hvis min papfar slår mig og min mor ikke gør noget ved det?
Er det vold hvis ens papfar slår dig fordi han har lyst og din mor ikke gør noget ved det

Svar
Hej!
Mange tak for at dele din oplevelse med os. Du skriver, at din papfar slår dig, og ja, det er det man kalder fysisk vold. Det er ulovligt og meget alvorligt! Jeg kan forestille mig, at det kan være rigtig utrygt for dig at være hjemme med din papfar. Det er faktisk heller ikke ok, at din mor ikke gør noget ved den her vold, hvis hun ved det. Som din forælder er det hendes ansvar at passe på dig.
Derfor vil jeg høre, om du har delt det her med en anden voksen? Hvis ikke, vil jeg høre, om du kan komme i tanker om en voksen, som du kunne fortælle det til? Det er ikke ok, det som du oplever derhjemme, og du fortjener at få hjælp til at det stopper.
Du kan også skrive til vores chatrådgivning man-tors 17-20 eller ringe til vores telefon på 44452090. Her kan vi både få vendt din situation lidt mere i dybden og hjælpe dig til, hvilke muligheder du har for at få hjælp til at stoppe din papfar.
Hvis du på et tidspunkt føler, at du er i en farlig situation med din papfar, så skal du kontakte alarmcentralen på 112 med det samme.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden