25/06/2024
Dater næsten altid en der minder om min biologiske far
Da jeg vat lille var jeg tæt med min biologiske far, det ødelagde han med at tage på mig som om jeg var hans kæreste dengang, der var jeg kun lige sluttet i børnehaven, vidste ikke det var forkert, for han sagde “du klæder dig ud som hende, så må jeg også tage dig som jeg vil”, tingede ikke meget over det. Hvis han ikke gjorde det manipuleret han mig til at hade min lillebrors mor, da hun slog op imod ham. Har ikke set ham siden syvende klasse. Har en ny far, men dater næsten altid en der minder om min biologiske

Svar
Kære du.
Hvor lyder det svært, det du har været gennem. Jeg håber du ved at det ikke er din skyld og at din far har opført sig grænseoverskridende overfor dig. Det har du ikke fortjent.
Du har gennem din barndom, været afhængig af de voksne som har været omkring dig. Og jeg kan godt forstå at du ikke har tænkt så meget over hvad din far har udsat dig for, da du bare var et barn.
Jeg kan forstå på dit brev, at du nu som voksen, har fået en ny far. Det håber jeg giver dig en mulighed for at opleve at mænd, kan være på forskellige måder😊 Samtidig skriver du at du næsten altid dater med nogle, som minder om din biologiske far. Jeg ved ikke om du har fået bearbejdet de oplevelser du har haft med din far.
Hvis du har brug for at tale med nogen om det du har oplevet, vil jeg anbefale dig, at tage kontakt til:
CSM-danmark.dk, hvor de er gode til at tale om, det at have været udsat for seksuelle grænseoverskridende handlinger.
Med venlig hilsen Bryd Tavsheden