26/06/2024
Tør ikke vise sin krop
Jeg har det generelt virkelig dårligt med mig selv. Alle mine venner tager hele tiden ud og bader og jeg sidder bare ved siden og kigger på, fordi jeg legit ikke tør at vise min krop bare en lille smule. Har ikke gået i noget tøj hvor men kan se min krop eller i noget stramt i flere år. Jeg har det så lort med mig selv, og jeg synes virkelig det er pinligt. Hvad fuck skal jeg gøre? Også sådan nohet med “bare vær ligeglad” og “husk på de ligeglade med hvad du siger” det virker ikke. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Svar
Kære dig
Tak fordi at du skriver ind.
Du skriver at du har det virkelig dårligt med dig selv og du oplever at du sidder ved siden af, når dine venner bader. Du føler ikke at du tør vise din krop fordi at du har det dårligt med dig selv, samtidig med at du føler dig pinlig over det.
Det er mange svære følelser som du bærer rundt på og det lyder bestemt ikke rart. Det skal du ikke gå rundt med alene.
Jeg tænker at det er vigtigt for dig at få åbnet op for alt det, som du føler. Kan du tale med en god veninde, en mor eller far, eller måske har du en lærer som du er tryg ved? Det kan være rigtig rart at dele sine tanker og følelser med andre, som man har tillid til.
Der er rigtig mange piger, som har det præcis som du beskriver.
Alle spejler sig i hinanden og forsøger at passe ind. Det er svært at passe ind når alle er forskellige og heldigvis også skal være det, men vi er bange for at stå alene, så vi kæmper ofte en kamp om at være som de andre. Det er der ingen der skal. Vi skal alle være præcis dem som vi er.
Hvis du kunne have lyst, så er Girltalk.dk et forum, som du kan kontakte. De afholder også pigegrupper, hvor de taler om det der er svært og styrker hinanden. Det håber jeg at du kunne have lyst til. Det kan give dig et rum, hvor du møder andre som har det på samme måde.
De bedste hilsner Bryd Tavsheden