05/09/2024
Jeg har rigtig svært med at være her i livet
Hej jeg er en pige med autisme
Jeg har det rigtig svært med at være her i livet

Svar
Hej du
Først og fremmest, hvor er det godt du skriver!
Du fortæller, at du har autisme og at du har det rigtig svært med at være her i livet. Jeg er ked af at høre, at du føler det er svært at være i livet - det må være hårdt at gå rundt med de tanker. Igen, det er så godt du rækker ud. Måske det kunne hjælpe at tale med nogen om det der fylder hos dig? Jeg forestiller mig det kan være særligt hårdt at gå rundt med det alene, så det kan være det hjælper at snakke med en veninde eller et familiemedlem om hvordan du går og har det, så de kan være der for dig og støtte dig. Du fortjener at have det godt!
Du er velkommen til at skrive til os på chatten (alle hverdage kl. 17-20) eller ringe på telefonen (Man-torsdag i samme tidsrum), så du kan uddybe hvad der gør det svært at være i livet.
Ellers vil jeg også anbefale dig at række ud til Headspace, som også har en anonym chatrådgivning. De hjælper unge mellem 12-25 år, og de er virkelig gode at tale med omkring tanker der fylder meget samt oplevelsen af at livet ikke går som man måske håber på.
Jeg ønsker dig alt det bedste.
Med venlig hilsen
Bryd Tavsheden