04/10/2024
Min kæreste har lige slået op med mig og han har sådan set set været mig utro jeg kan bare ikke leve uden ham
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre Min kæreste har lige slået op med mig og han har sådan set set været mig utro jeg kan bare ikke leve uden ham og han har det så godt nu og jeg sidder bare helt alene og ved ikke hvad jeg skal gøre nu💔

Svar
Hej med dig!
Jeg vil gerne starte med at beklage, at du først får et svar nu!
Vi vil gøre hvad vi kan, for at besvare breve hurtigere i fremtiden.
Og nu til dit brev:
Jeg er ked af at høre, de oplevelser du har med din kæreste. Det lyder som en rigtig svær situation!
Du fortæller, at han har slået op med dig og at han har været dig utro.
Det er jo rigtigt ubehageligt. Jeg er ked af, at han har været dig utro! Vi ved, at det er enormt vigtigt i kæresteforhold, at man mærker efter, så man ikke mister sig selv. Jeg vil derfor bede dig om at mærke efter, hvad du mon sidder tilbage med, efter du har fundet ud af at han har været dig utro? Måske er du vred, forvirret, fortvivlet, ked af det, såret og/eller noget helt andet?
Uanset hvad, så er det helt okay og faktisk rigtigt vigtigt hvad du føler omkring hans utroskab - fordi måske er der en grænse som er blevet overtrådt her?
Du fortæller videre, at du savner ham og at du føler dig helt alene.
Det kan jeg virkelig godt forstå. Når vi mister relationer, som vi er så forbundet til, som kærester eksempelvis, så gør det rigtigt ondt. Det kan næsten føles som at miste en del af sig selv. Det er helt okay, at du er ked af det og at du savner ham og forståeligt at det gør ondt lige nu.
Samtidig er der nogle vigtige spørgsmål du skal stille dig selv, når du føler du har plads til at reflektere:
Hvad savner jeg ved forholdet? Var der noget særligt ved ham som jeg holdt af? Var der måske noget som det føltes han gav mig, som jeg ikke følte jeg kunne få andre steder fra?
Er der også noget ved forholdet som jeg ikke savner? - som for eksempel utroskaben og måske også noget andet?
Udover reflektionen - hvad skal du så gøre nu?
Det vigtigste er, at du ikke er alene om det lige nu. Hvis du føler du har nogle venner eller familie du kan snakke om det med, så skal du række ud til dem. Derudover så vil jeg anbefale dig at ringe/skrive til vores chat/tlf rådgivning. Her kan du få afklaret om der har været vold i jers forhold og ikke mindst få noget støtte/omssorg - og det fortjener du!
Jeg ønsker dig, alt det bedste!
Mvh Bryd Tavsheden