15/11/2024
Det tager hårdt på mig, at min kæreste har været udsat for vold på gaden.
Hvordan kan jeg som kæreste Håndtere på en god måde at min kæreste har været udsat for vold på gaden og hvordan kan jeg uden at dele det snakke om det for det har også taget hårdt på mig og græder når jeg ikke er sammen med ham i frygten om det sker igen

Svar
Hej unge kvinde på 24 år
For det først kan jeg bestemt godt forstå at det også tager hårdt på dig og har gjort dig både ked af det og bange, at din kæreste har været udsat for vold på gaden. Jeg læser det som om, at du har brug for at tale om dine tanker og følelser omkring det der er sket og det lyder bestemt også som en rigtig god ide. Det lyder dog også som om, at du ikke er sikker på at du kan dele det med din kæreste? Eller at det måske er andre du ikke kan dele dette med? Spørgsmålet er, om du har spurgt din kæreste om I kan tale om det, for måske har han også brug for dette?
Uanset hvad er det rigtig godt at du nu rækker ud og viser at du har brug for hjælp til at håndtere det der er sket, og hvis ikke I kan tale om det sammen, er det en rigtig god ide at finde en anden at få talt med om dine tanker og følelser.
Hvis du har brug for rådgivning i, hvordan du evt. kan få talt med og støttet din kæreste i forhold til det som både han og du har været igennem, kan du evt. kigge på denne side: https://stoppartnervold.nu/, hvor der er gode råd til partneren på sidelinjen.
Du er naturligvis også meget velkommen til at ringe til os hos Bryd Tavsheden på 20 67 05 06 eller kontakte os via chatten, hvor vi er til stede imellem 17 og 20 tirsdag – torsdag. Alternativt kan du kontakte offerrådgivningen på telefon 116 006 og de har også chat mv. her: https://offerraadgivning.dk/
De bedste hilsner
Bryd Tavsheden