01/12/2024
Jeg har vist gjort noget ulovligt
Hej, jeg er lidt bange for jeg har gjort noget ulovligt selv om jeg gerne vil gøre det godt.
Jeg har været kasser i en forening hvor til jeg har lånt nogle penge med henblik på at betale det tilbage 100% med mere.
Men er nu blevet ekskluderet af foreningen af en anden årsag og ikke for at have lånt penge men i mit eget sind og jeg er den eneste der ved det.
Ved ikke helt hvad jeg gør da jeg har sagt selv om jeg er ekskluderet at hvis der er noget så sig til. Samt at jeg stadig har planer om at overføre pengene tilbage. Er bare bange for at det gør ud i værre konsekvenser.

Svar
Kære unge mand på 27
Hos på Bryd Tavsheden rådgiver vi unge fra 13 – 24, der har været udsat for vold, så din problemstilling og alder er lidt uden for vores kategori.
Når det er sagt vil jeg da gerne give dig en kort respons på din henvendelse.
Jeg læser det som om, at du har dårlig samvittighed i forhold til det du har gjort, hvilket du jo kan tolke som et tegn til dig fra dig selv om, at du ikke har det godt med det du har gjort.
Hvis du så vælger at handle på denne dårlige samvittighed, så kan det naturligvis have konsekvenser – men hvilke kan du på forhånd ikke vide….
Så hvad end du vælger at gøre, ville et godt spørgsmål til dig selv måske være – hvem er jeg, hvis jeg handler på den ene eller anden måde og hvad vil det betyde for min selvagtelse og selvaccept?
Det kan du nok kun selv afgøre.
Held og lykke med det, lige meget hvad du vælger.
Mvh.
Bryd Tavsheden