01/01/2025
Barnlige forældre
Er fanget hjemme på grund af angst. Har ikke et arbejde, går ikke i skole og har ikke noget socialt liv.
Mine forældre er virkeligt barnlige. Min mor spiller konstant offer og “gør gengæld” og min far tænker ikke på andre end sig selv/har ingen forståelse, for andre mennesker. Det er lidt som at bo med 7 årige. Hvordan kan jeg komme væk herfra?

Svar
Hej med dig
Hvor er det bare sejt og godt, at du skriver til os.
Det lyder til, at du befinder dig i en svær situation, og jeg kan godt forstå, at du føler, at det er svært.
Du fortæller, at dine forældre opfører sig barnligt, og det kan godt lyde som om, at du føler, at du skal være ”den voksne”, og dermed også tage dig af dig selv, når det er svært og har angst.
Det jeg godt forstå, kan være frustrerende. Specielt når du samtidig fortæller, at du ikke har et så stort socialt netværk.
I Bryd Tavsheden arbejder vi med voldsudsatte børn og unge. Det er mange forskellige slags voldstyper, og jeg tænker, at det vil være godt, hvis vi kunne chatte eller tale sammen. På den måde kan du også forklare endnu nærmere, hvordan du har det, samt hvad der sker derhjemme.
Vores chat og telefon har åbent fra tirsdag til torsdag fra kl. 17-20
Telefonnummeret er: 44 45 20 90