04/01/2025
Problemer i ægteskabet
Hej
Jeg er gift på 27. år og har boet sammen i 39 år.
Min mand vil ikke sove inde hos mig. Han siger jeg snorker og det gør jeg også. Han har altid snorket vores forhold, hvilke jeg har accepteret. De sidste 10 år, har vores forhold været meget anstrengt. Jeg opdaget at han havde været mig utro flere gange, hvor han siger at det min skyld. Da jeg opdaget det havde vi voksne børn der havde brug for en base i deres liv. Psykiske problemer hos sønnen og forældreretten hos datteren, så alt min energi blev brugt på dem.
Det skal siges, jeg har prøvet at snakke med manden om forholdene, men han siger at jeg skaber problemer der ikke er der. Han kan finde på at siger jeg lugter, at jeg er tyk, at jeg er lille og bruger for mange penge, andre ting om mig. Jeg er 158 høj, vejre 65 kg, går i bad hver dag, og bruger parfume. Jeg fast arbejde og har haft det hele mit arbejdsliv.
Er det min der er nærtagende? Og hvordan kan jeg fortælle ham, at det ikke er i orden det siger og gør.
Den fortvivlede .

Svar
Kære dig
Mange tak for dit brev.
Det er bare så sejt af dig, at du åbner op for dine tanker og følelser. Det lyder bestemt ikke rart. Jeg kan godt forstå, at det går dig på, og det er bestemt ikke okay, at din mand kalder dig for sådan nogle grimme ting. Du virker som en rigtig sej person, og det er ikke dig, der er nærtagende.
I Bryd Tavsheden beskæftiger vi os med voldsudsatte unge mennesker. Jeg vil derfor anbefale dig at række ud til dit netværk for at få den rette hjælp. Hvis det stadigvæk går dig på, kan du evt. overveje at gå til din læge.
Jeg ønsker dig en masse held og lykke.
Mange kram herfra.