08/01/2025
Hvordan kan jeg få det bekræftet, uden at blive involveret?
Hej…
Der er kommet en sag op i medierne, om en 32 årig dømt for voldtægter og mange andre overgreb på mindreårige. Han gjorde det i bytte med puffbars, rundt i Storkøbenhavn, så altså seksuelle ydelser for ting.
Jeg har før skrevet ind til brevkasser med min historie, om et overgreb, i form af “sutter for en puff”. Efter at have læst artikler om sagen, er jeg sikker på det er den samme som begik det på mig, som nu er blevet dømt. Alt stemmer over ens, og det eneste der mangler er at vide den tiltaltes navn.
Jeg har siden episoden skete, gået med den ubehag og forvirring, og da sagen kom til medierne, er jeg næsten blevet helt ivrig efter at få bekræftet at det er ham.
Jeg har ikke fortalt det til mine forældre, og jeg vil ikke nødvendigvis indvolveres i sagen. Jeg ville bare ønske at forblive anonym, men jeg ved ikke om det er muligt, for at få flere informationer om ham.
Så jeg står derfor i et dilemma, da jeg bare gerne ville have bekræftet om det er ham, men jeg ved ikke hvordan jeg kan få det bekræftet, uden at blive involveret og at skulle sige det til mine forældre…

Svar
Kære du,
Først og fremmest tak, fordi du skriver til os i Bryd Tavsheden og deler din historie.
Jeg er virkelig ked af at høre, at du er blevet udsat for noget, der er så grænseoverskridende og forkert.
Jeg kan godt forstå, at du er desperat efter at finde ud af, om det mon er den samme mand, der er tale om i medierne, men i dette tilfælde skal tavshedspligten overholdes, og derfor er det desværre ikke muligt for dig at få bekræftet, om det er den selvsamme person.
Jeg er ked af at der ikke er mere information at hente, men vil råde dig til at række ud til nogen, - en veninde, en voksen, du stoler på, eller en fagperson, f.eks. en psykolog - som kan hjælpe dig med at få bearbejdet den ubehag og forvirring, som du naturligvis står tilbage med efter sådan en ubehagelig hændelse.
Du er altid velkommen til at kontakte os på vores anonyme chat. Den er åben tirsdag til torsdag fra 17.00-20.00, og der sidder altid dygtige rådgivere klar til at hjælpe.
Jeg ønsker dig held og lykke fremadrettet.
Kærlig hilsen
Bryd Tavsheden