14/04/2025
Jeg er ked af det hele tiden og føler alt er forkert
Jeg er ked af det hele tiden og føler alt er forkert. Ingen forstår mig og jeg føler ingen giver en fuck for hvordan jeg har det. Jeg er kommet til det punk hvor jeg har fået nok og har brug for hjælp. Jeg ved bare ikke fra hvem eller hvordan jeg skal få det.

Svar
Kære dig
Tak for dit brev. Det lyder ikke rart, at du går og er trist, og at du føler ingen forstår dig. Det må være hårdt at gå og have det sådan hele tiden.. Men jeg synes det er mega sejt, at du har indset, at du måske har brug for hjælp, sådan så du kan blive glad igen!
I forhold til hvordan du kan få hjælp, er der lidt forskellige muligheder. Her hos Bryd Tavsheden skriver vi med unge i alderen 13-24 år, der oplever vold i deres hverdag. Nu skriver du ikke så meget om, hvad grundene kan være til, at du går og er ked af det, men hvis du oplever vold, så vil jeg anbefale dig at skrive til os på chatten mellem 17-20 tirsdag-torsdag. Hvis dette er irrelevant for dig, så er der et par andre muligheder. Fx kan du skrive til Headspace, der er rigtig gode til at skrive med unge om svære ting der kan fylde i hverdagen. Du kan skrive med dem på deres chat her: https://headspace.dk/chatten/. Ellers så kunne det måske også være en god ide at kontakte din læge, og fortælle om dine tanker der. Så vil lægen vurdere, hvordan han/hun bedst kan hjælpe dig, og du kan eventuelt ønske at få en henvisning til en psykolog, som kan hjælpe dig til at forstå dine tanker lidt bedre.
Jeg håber at du vil overveje at række ud efter hjælp et af de steder jeg har foreslået, eller på anden måde får opsøgt den hjælp du har brug for, sådan du kan få det bedre. Jeg ønsker dig alt det bedste.
Mvh Bryd Tavsheden