22/04/2025
Vil min kæreste mig? Henvist til Girltalk
Jeg har ikke en kæreste men jeg har set en fyr i seks måneder nu, i starten var det ligesom alle andre forhold rigtig godt og dejligt og vi to faktisk hurtigt på en ferie efter en en halv måned som også var rigtig godt. Da vi kommer hjem Kan jeg mærke at Han begynder at trække sig lidt fra mig det skal lige siges at på ferien finder jeg ud af at han har skrevet med sin ekskæreste i den tid vi har set hinanden fordi de bruger samme fitnesscenter at han gerne vil have sex med hende, det udover så er han også selv lidt jaloux eller har vist jaloux tegn på mig når der er nogle drenge der har skrevet til mig. Jeg vælger faktisk ret hurtigt og tilgive ham efter den her hændelse med eks-kæresten og vi kommer hjem fra denne her ferie og det er okay i et lille stykke tid men så kan jeg mærke at han begynder at miste interessen. Vi har den her snak om vi egentlig skal fortsætte med at se hinanden om vi skal blive mere eller om vi skal stoppe det helt hvor vi egentlig beslutter at vi gerne vil fortsætte det fordi vi begge to godt kan lide hinanden jeg kan virkelig godt lide ham og jeg troede i perioder at jeg var interesseret i et fast forhold med ham da vi startede vores relation var ingen af os klar til et forhold. Nu har vi kørt det sådan her i en del måneder nu hvor at jeg stadigvæk føler at interessen er at mistet og når vi ses så ses vi faktisk kun på hans præmisser på en eller anden mærkelig måde jeg har svært ved at stoppe det fordi jeg virkelig godt kan lide ham og det er som om at hver gang at jeg endelig er kommet til en beslutning hvor jeg er klar til at stoppe det med ham fordi jeg jo også vil mig selv det bedste, så er det som om at han kan mærke det og han lige giver en ekstra F for at holde på mig hvilket jo får mig til at tvivle på om jeg skal gå fra ham eller ej det her cirkus og kørt i et par måneder og jeg har haft det virkelig svært ved det fordi jeg jo nok godt kan lide ham så meget og jeg er heller ikke i tvivl om han godt kan lide mig men samtidig den måde at vi ligesom ses på er ikke balanceret. Han har tidligere sagt til mig at hvis det stod til at indgå i et forhold med mig eller stop vores relation så vil han hellere stoppe vores relation frem for at være i et forhold med mig og det har jo også såret mig sindssygt meget at jeg ligesom er sammen med en som egentlig vil mig 100 % men samtidig så virker det som om at han nogle gange godt ved mig og andre gange så vil han mig overhovedet ikke og det er det jeg bliver forvirret over. Han er typen der er virkelig svært ved at snakke om Sine følelser og han har virkelig svært ved at snakke om alle de her alvorlige ting han har det nok som de fleste har det at man gerne vil have det sjove fra et forhold men alt det seriøse vil man ikke have. Det sværeste for mig er jo nok det der med at det ligesom skifter så meget det der med at han går fra nul til 100 i forhold til hvor meget han vil mig og det er derfor svært at gå væk fra. Han er for det første også en jaloux Dreng så dengang at vi skulle snakke om alt det der var med hans ekskæreste så fik han hurtig vendt den om til at det er ligesom var mig som han var usikker på fordi at jeg havde set nogle fyre lige op til at jeg har mødt ham, men dengang der kendte vi jo ikke rigtig til hinanden. Så det er som om at hver gang når vi har haft en diskussion hvor det er omhandlede noget specifikt og så har han lige fået drejet den om eller prøvede at få mig til at virke som ja skurken. Jeg tilgivet ham ret hurtigt efter det med hans ekskæreste og da vi havde den der lange periode hvor at han bare virkede sindssyg afvisende blev jeg usikker og derfor tænkte jeg okay nu skal jeg prøve noget nyt så jeg vælger faktisk at downloade min Tinder igen imens jeg er på en ferie og ikke fordi jeg vil bruge den til noget men fordi jeg er faktisk bare manglede noget bekræftelse og det siger også meget om mig at jeg er meget trygheds perroner og mangler bekræftelse og jeg manglede jo egentlig et bekræftelsen fra ham som jeg ikke fik. Men jeg vælger at downloade den her app og jeg skriver måske med to drenge og det er ikke mere end et hej og hvad så hvordan går det, der jeg kommer hjem så vælger jeg faktisk med Vilje og beholde Tinder på min telefon lidt i håb om at Sigurd hedder ham jeg ser vil se at jeg har den her app og at han måske kommer til at få den her følelse af okay jeg skal egentlig tage mig sammen nu eller så mister jeg hende her. Men han så appen om ja blev selvfølgelig mega ked af det og sur hvilket jeg egentlig godt kan se at jeg forstår nu det havde jeg også selv været hvis det var omvendt, det endte så med at han havde brug for en hel uges ting for at tænke om han overhovedet eller om jeg overhovedet var værd at være sammen med eller om han kunne klare være i det hvor at han egentlig i en lang periode havde denne her styring om hvorvidt hammer jeg vi skulle være sammen. Vi vælger så at fortsætte med at se hinanden og det har vi gjort lige siden, men det er som om at i denne her periode der har ligesom Taget-styringen og det er ham der lidt styrer vores forhold på baggrund af at jeg havde dummet mig denne her gang en gang og jeg har prøvet at forklare ham at hvis han vælger at være sammen med mig så er det tegn på at han ligesom har tilgivet mig på en måde, for ellers så har han jo ikke tilgivet mig. Han kan ikke både vælge og være sammen med mig og så stadigvæk straffe mig eller være sur på mig man bliver jo nødt til at vælge

Svar
Kære dig
Mange tak for dit brev - det lyder som om der er mange modsatrettede tanker der fylder dit sind for tiden, og det er også helt okay engang imellem, selvom det sjældent er lige sjovt. 🙂
Herinde hos Bryd Tavsheden hjælper vi mennesker der finder dem selv i situationer og sager med vold inde på livet, på den ene eller den anden måde - hvorfor jeg ikke føler mig korrekt klædt på til at give dig et fyldestgørende og nuanceret svar til dit brev vedr. din romantiske relation.
Til gengæld vil jeg slå et slag for Girltalk.dk, da de er bedre klædt på end os til at behandle din specifikke situation.
Husk dog altid på, at noget af det dejlige ved at være i et forhold, oftest er den romantiske tryghed det bringer for en selv. Så husk at hav dig selv med.
Håber det her brev hjælper dig i den rigtige retning til at få nogen svar.
Venlig hilsen, Bryd Tavsheden.