28/04/2025
Uvenner med veninde og mobning
Hej jeg er en pige på 12 år jeg vil sige at andre må ikke se dette . Jeg er uvenner med min veninde hun er sur på mig og det er jeg ikke så maget hun siger ikke hej elle noget andet og jeg vid ikke hvad jeg har gjort. Og i dag i skolen bliv jeg Mobet af noget ander som også er sur på mig og jeg har ikke gjort noget 😭😭😭😭😭

Svar
Kære dig
For det første, så er jeg ked af at høre at du er blevet uvenner med din veninde, at du ikke ved, hvad du har gjort galt, og at du bliver mobbet i skolen.
Det er utroligt vigtigt at sige højt, hvis man bliver mobbet og det er vigtigt at det bliver taget seriøst. Jeg tænker på, om der er nogle voksne der ved at du bliver mobbet? Dine forældre eller nogle af dine lærere i skolen? Jeg synes det er meget vigtigt, at du får sagt det højt til nogle voksne, så de kan hjælpe dig. Man skal ikke stå med det alene, hvis man bliver mobbet.
Jeg tænker også på, om du kan prøve at tale med din veninde, selvom hun er sur på dig og ikke har sagt hvorfor. Måske kan du spørge hende, hvad du har gjort galt, og fortælle hende at du gerne vil være gode venner igen, at hun betyder noget for dig som veninde.
Hvis du har brug for at tale med nogen anonymt, vil jeg anbefale dig at skrive til chatten hos GirlTalk. De har erfaring med at hjælpe med den situation du er i.
Kærlig hilsen
Bryd Tavsheden