19/05/2025
Jeg drømte at min far voldtog mig
Jeg vågnede op for et par uger siden med en drøm om at min far voldtog mig. Det ikke første gang jeg har den drøm. I drømmen voldtager han mig jeg kan mærke hans p!k i mig og det hele. Jeg kan ikke selv huske at der skulle være sket noget dog kun at han har været upassende. Såsom at kigge på mine bryster og at snitte min røv med hans hænder virkelig ofte. Skrevet til mig om hvor godt jeg så ud på et Instagram billede hvor jeg havde en meget åben kjole på. Der er ingen tvivl om at der har været psykisk vold i min barndom men er det nok til at give mig de drømme?jeg kan slet ikke finde hoved og hale i det hele

Svar
Kære dig
Tak for at du skriver ind til os. Jeg kan godt forstå, at det kan være både skræmmende og svært at finde hoved og hale i, hvorfor du har de drømme.
Jeg hæfter mig især ved det du fortæller, at du kan huske om din far. At han har opført sig upassende overfor dig og at der har været psykisk vold i din barndom. Det vil give mening, hvis du føler at han har overskredet dine grænser, og følt at han har krænket dig seksuelt. Uanset om du har fortrængt, at du er blevet voldtaget, eller det alene er noget du drømmer. Så tyder det på at din underbevidsthed fortæller dig, at du i dag er ret påvirket af de krænkelser din far udsatte dig for.
Jeg vil anbefale dig at få talt med nogen om det der foregik i din barndom, så du kan få det bearbejdet og måske finde ud af, hvad der er virkelighed og drøm.
I Bryd Tavsheden tilbyder vi samtaleforløb om den vold man er eller har været udsat for. Du er meget velkommen til at skrive til samtaler@brydtavsheden.dk
Du kan også chatte med os, tirsdag-torsdag kl. 17-20.
De bedste hilsner
Bryd Tavsheden