06/08/2026
Jeg har brug for hjælp til at holde fast i mit break up
Jeg har brug for hjælp til at holde fast i mit brake up fra min kæreste som er manipulerende, kontrollerende og nedgør mig. Hvordan skal jeg takle det, når han vil have mig tilbage og lover forandring?

Svar
Kære du,
Tusind tak for dit brev. Jeg kan godt forstå at du er forvirret om hvad du skal gøre. Du skriver selv, at du har brug for hjælp til at holde fast i jeres break up, og det er også det jeg synes du skal.
Du skal vide, at det er meget normalt, at du bliver påvirket af, at din eks fortæller, at han vil forandre sig, det er meget normalt at blive i tvivl om bruddet er det rigtige. Men ud fra det du skriver med at han er manipulerende, kontrollerende og nedgør dig, så synes jeg det er det helt rigtige at I ikke er sammen længere. Det er aldrig let at komme igennem et break up, for I har helt sikkert været glade for hinanden og måske stadig er. Men du fortjener, ligesom alle andre, at blive elsket og være i et sundt og kærligt forhold med en fyr som behandler dig godt, og ikke en som nedgør og kontrollere dig.
Nu ved jeg ikke hvor længe siden det er, at I er slået op, men det vil altid være hårdt i starten. Nogle gange bliver det lettere hurtigt og andre gange tager det længere tid. Du skal bare huske, at du fortjener at blive elsket og at der er en super sød fyr derude som vil gøre alt for dig og behandle dig godt. Men du skal selvfølgelig mærke efter i maven, for det er dit liv og hvis du tror han kan ændre sig, samt at du gerne vil give det en chance til, så er det også helt okay. Bare du husker, at det ikke er et sundt forhold, hvis han manipulerer og kontrollere dig og dit liv.
Jeg ønsker dig det bedste.
De varmeste hilsner
Bryd Tavsheden