17/08/2026
Min kæreste truer med at begå selvmord, hvis jeg går fra ham
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for jeg har mistet følelser for min kæreste og har prøvet at sige det pænt til ham men han truer med at begå selvmord hvis at jeg går fra ham

Svar
Kære du
Tak for dit brev. Hvor er det godt, at du rækker ud. Det lyder som om, at du har omsorg for din kæreste og har forsøgt at fortælle ham, at du har mistet følelser for ham på en virkelig fin måde.
Det lyder som en rigtig svær situation, du står i. Når din kæreste truer med at begå selvmord, hvis du går fra ham, så lægger han et stort og urimeligt ansvar over på dig. Det fortjener du ikke. Faktisk er det meget forkert af ham at sige sådan til dig, fordi truslen presser dig til at blive i et forhold, du ikke ønsker at være i længere. Du har ret til at gå fra ham, og det er virkelig sejt, at du lytter til dig selv og dine følelser.
Jeg kan godt forstå, at det bekymrer dig, når han siger noget så alvorligt som at begå selvmord. Derfor vil jeg også råde dig til at dele det med en voksen, som du stoler på, da det kan være rigtig hårdt at sidde med selv Det er virkelig godt, at du har skrevet ind til vores brevkasse, og du er altid velkommen til at kontakte os igen. Vi har åbent mandag til torsdag kl. 17-20. Vores telefon nr. er 44 45 20 90.
Jeg ønsker dig det bedste.
Mange hilsner
Bryd Tavsheden