10/06/2020
Angst og frygt efter voldeligt forhold
Da jeg var 14-15 havde jeg noget med en dreng som var virkelig sød i starten men endte med at være fysisk og psykisk voldelig og voldtog mig 2 gange men jeg har ik kontakt med ham mere men har stadig angst og kan ikke sove og når folk bliver sure på mig bliver jeg bange og tror de vil slå mig. Og også fordi han dengang fik mig til at tro det var min skyld at han slog mig. Og har haft noget med en for ik så lang tid siden og han forstår ikke at jeg Nogen gange bliver bange for ham for han siger han aldrig ku finde på at slå mig og det ved jeg jo godt men det min krop der reagerer sådan men han forstår ik jeg ik kan gøre for det. For er jo kommet videre men har stadig angst og det. Men ville spørge hvordan jeg kommer helt videre så jeg ik bliver bange mere og så jeg kan sove.

Svar
Hej pige på 16 år
Det er rigtig godt, at du skriver her ind. Ud fra dit brev lyder det som om, at du i dit tidligere forhold, var udsat for voldsomme hændelser, som har sat dybe spor.
Det er vigtigt for mig at understrege, at det ikke var din skyld, at din kæreste var fysisk, psykisk og seksuel voldelig over for dig. Det er rigtig flot, at du har brudt kontakten med ham.
Det er helt forståeligt, at det det din ekskæreste udsatte dig for, stadig påvirker dig i dag i form af angst og frygt. Derfor er det utrolig modigt, at du søger hjælp, for at få det bearbejdet.
Jeg håber du har mod på at ringe eller skrive til os, så vi kan få talt lidt mere med dig om dine oplevelser og hjælpe dig videre herfra. Vi har åbent på tlf. 20670506 alle hverdage og på chatten alle hverdage mellem kl. 16-21.
Jeg ønsker dig det bedste!
Marianne