10/06/2020
Tør jeg give det en chance?
Hej jeg er en kvinde på 32 år, jeg er alene mor med en pige på 3 1/2 år, jeg er gået fra faren til min datter for 2 år siden. Og har nu mødt en ny mand, jeg har kendt ham i 8 måneder, det første stykke tid så jeg ham bare som tidsfordriv og der kom stille og roligt følelser, men han har altid vist stor interesse rost og komplimenteret mig. Efter 6 måneder skændes vi over nogle beskeder fra andre fyre på min tlf, han tager min tlf skubber mig væk 2 gange så jeg lander på skulderen og slår hovedet ret hårdt. Vi genoptager kontakten efter episoden efter nogle dage og har haft det ret op og ned. Vi ender med at blive kærester nogle måneder efter. En dag drikker vi vin hos mig og jeg ville kikke på noget på hans tlf han hidser sig op og pludselig giver han mig en skalle, jeg græder og Beder om , om jeg ikke nok må gå oven på og sove med min lille pige. Jeg bliver så bange og forstår slet ikke hvad der sker. Jeg vågner op dagen efter med ondt i hovedet kaster op og et helt blåt øje. Han undskylder dagen efter på sms ringer og prøver st gøre alt godt køber make up der kan dække mit øje køber mad til mig opvarder mig og fortæller hvor dårlig samvittighed han har. Han græder og virker oprigtig til at have det elendigt, men er det skuespil eller er det rigtig empati, jeg i tvivl. Han har bestilt tid til lægen med henblik på at få henvisning til en psykiater for at få hjælp. Mit dilemma er bare skal jeg tilgive , tør jeg give det en chance hvis han får hjælp jeg er jo somsagt også mor så er så bange for fremtiden men ingen kan spå. Vælger jeg rigtigt hvis jeg bliver hvad skal jeg stille op holder jo af manden, men samtidig føles det forkert, og de gode tider vi har er det som om vi soul mates er så splittet mvh den forvirret

Svar
Hej den forvirrede
Mange tak for dit brev. Det lyder som nogle voldsomme hændelser, din kæreste har udsat dig for.
Det virker som om, at du har gjort dig ret mange tanker om dit forhold, og om hvorvidt det føles rigtigt at give det endnu en chance. Ud fra det du beskriver, lyder som om, at volden eskalerede fra første gang I var kærester, til anden gang. Det er vores erfaring, at volden kan eskalere igen, hvis du giver ham en ny chance, uden at han har fået bearbejdet sin egen adfærd og årsagen til, at han tyer til vold. Du har som mor ikke kun ansvar for dig selv, men også for din datters sikkerhed, hvorfor det er godt, at du rækker ud for at ændre din nuværende situation.
Du falder desværre uden for vores målgruppe, som er unge mellem 13-27 år, og jeg kan derfor rådgive dig til at kontakte egen læge, både ifm. eventuelle eftervirkninger af hjernerystelsen, men også med henblik på at tale med en psykolog. Derudover kan du også henvende dig til levudenvold.dk
Jeg ønsker dig og din datter det bedste fremover.
Med venlig hilsen
Christine