06/12/2020
Tør ikke snakke med nogen om det
Drengene fra min klasse kan godt lide at at slå mig uden at remme mig men være så tet på at remme mig at det næsten føles som om de remmer mig og det for min angst flippe ud
Men tør ikke snakke med nogen om det

Svar
Kære pige 11 år
Det lyder ikke rart, at drengene i din klasse oplever, at de kan tillade sig at slå ud efter dig - også selv om de ikke rammer. Jeg kan godt forstå, at det gør dig angst og ubehagelig til mode. Det de udsætter dig for, er slet ikke i orden! Du skriver, at du ikke tør tale med nogen om det. Hvad er det, der gør, at du ikke tør tale med nogen? Hvad frygter du, der vil ske, hvis du taler med nogen om det?
Jeg spørger fordi, jeg mener, at det er de voksnes ansvar at stoppe det, drengene gør. Derfor er der ikke bare én voksen - en lærer, en af dine egne forældre eller en veninde/vens forældre - som du kan finde modet til at betror dig til?
Til at hjælpe dig med at finde modet og turde fortælle, om det drengene fra din klasse gør, tænker jeg, at du kunne have glæde af at chatte med girltalk.dk, der har åben mandag til torsdag 18.30-22.30.
Jeg håber, at du kan bruge mine spørgsmål og råd.
Mange hilsner
Isabella