08/12/2020
Er blevet overfaldet.
Hvad skal jeg gøre jeg er næsten lige blivet slået ned og kan ik få det ud af mig jeg er bange for alt selv min skole er jeg bange for jeg krammer ik med folk mere jeg tør næsten ik noget, er Bange for at jeg er et forkert menneske jeg tør ik vise mine følser mere, jeg er bange

Svar
Kære pige på 14 år.
Tak for dit brev, det er så godt at du har skrevet.
For du har brug for hjælp efter det overfald som du har været ude for.
Dine reaktioner er helt naturlige, du har fået et chok og derfor reagerer du som du skriver.
Der er absolut intet i vejen med dig, tværtimod du reagere sundt på en voldsom oplevelse.
Du skriver ikke så meget om overfaldet, hvem gjorde det, hvad skete der med dig, hvem har hjulpet dig ?
Jeg tænker at nogen af de voksne der ved at du har været udsat for et overfald, skal hjælpe dig til at få kontakt til en psykolog. Kommunen har psykologer som du kan tale med. Du og dine forældre kan også tale med jeres læge, som kan henvise dig til en psykolog. Det er ikke noget som du skal betale for. Du har ret til gratis hjælp efter et overfald/vold fordi du er så ung som du er.
Hvis det er svært at finde ud af hvordan du får sagt det og bedt om hjælp, så kan du skrive til vores chat. Så kan de tale med dig om hvordan du får sagt det.
Mange tanker til dig. Herdis.