21/12/2020
Min kæreste går ind i sig selv
Hej brevkasse, min kæreste har det med at gå ind i sig selv og nærmest gå under jorden, det har han gjort alle 8 år, nu prøver han virkelig at gøre alt for at bevise han ikke gør det med vilje, men mit problem er så at jeg giver op hver gang jeg ikke kan komme i kontakt ham, jeg tænker hver eneste gang "nå nu skete det igen så må det være slut" det giver mig så dårlig samvittighed fordi han virkelig prøver men vores fortid gør jeg tvivler på ham. Hvad kan jeg gøre?

Svar
Kære pige på 24 år
Det lyder som en svær situation, at din kæreste i perioder fjerner sig fra dig. Og det er meget forståeligt, at du bliver usikker på ham.
Jeg hæfter mig ved, at det er noget I taler om. Det er et godt første skridt. Og det lyder også som om din kæreste ikke ønsker at såre dig ved at trække sig.
Måske det er noget , din kæreste har brug for hjælp til at ændre på. Jeg tænker, at hvis det var let for ham, så havde han allerede gjort det.
Da du ikke skriver så meget om, hvad der gør at han trækker sig og hvordan jeres forhold i øvrigt er, er det svært for mig at rådgive dig til noget konkret. Men tænker at det vil være hjælpsomt, at du får talt med nogen om, hvad der sker og hvordan du har det.
Håber du finder ud af at få hjælp.
Lotte