23/12/2020
Min papfar truer mig
Hej
Jeg har et problem der hjemme, jeg har flyttet til min far, fordi hos min mor har jeg en papfar der har truet mig, jeg det aldrig sket og jeg ved han ikke kunne finde på at gøre det, men det psykisk hårdt, og har ikke lyst til at snakke med folk om det.
Han har truet mig med at slå mig fordi jeg kørte 2 på knallert jeg, som jeg føler er ret voldsomt eftersom han selv har gjort det mange gange.
Jeg hqr ikke set mig mor eller bror i mange dage nu og ser dem sjældent fordi jeg ikke har lyst til at snak med min papfar eller at være i samme rum som ham.
Jeg er utrolig ked af jeg skuffer min mor, men jeg ved jeg ikke kan sige det til hende, fordi det vil knække hende totalt sammen
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Svar
Kære dreng på 17 år. (Jeg har fjernet dit navn, så dit brev forbliver anonymt)
Hvor er det super godt at du skriver til. Jeg kan sagtens forstå, at du synes det er ubehageligt, at din papfar truer dig.
Jeg kan også sagtens forstå, at du synes det er svært at fortælle din mor. Dog synes jeg det er ret vigtigt at du får talt med hende om det. Måske ved hun slet ikke, at hendes mand har den side? Og tænker du ikke, at hun er lige så ked af ikke og se dig?
Du fortæller, at du bor hos din far, så jeg tænker om han måske vil kunne hjælpe dig med, at snakke med din mor? Det kan også være at du har en god ven, som kan hjælpe dig.
Hvis du har brug for mere rådgivning, er du meget velkommen til at kontakte os igen.
Mange hilser Cat
Bryd Tavsheden