24/11/2021
Går alene med selvmordstanker
Har det ik så godt i hovedet på en syg måde og bliver ked af det og går på efterskole i Sønderjylland og skolen og mine forældre ved ik jeg går med voldsomme selvmordstanker og har det virkelig ik godt og jeg far ondt i maven når jeg er omkring folk på min efterskole og der er bare ik rigtig nogle der opfatter jeg har det ik så godt og ved ik hvordan jeg skal forklare min efterskole og hjemmet det og min lillebror har haft angst og kyssesyge men har han ik mere da han fik hjælp og jeg har adhd og får medicin men er som om når jeg ik er på medicin får jeg ik alle de negative tanker
Hjælp ved ik hvad jeg skal gøre

Svar
Kære du
Først og fremmest glæder det mig, at du har skrevet herind. Det er så vigtigt, at du får fortalt, hvordan du har det. Og at skrive til os er en god start.
Du fortæller, at du har selvmordstanker og, at du ikke fortæller det til nogen. At der ikke er nogen, der opfatter, at du har det dårligt. Du fortæller også, at du oplever, at du ikke har så mange negative tanker, når du ikke tager din medicin. Det bekymrer mig meget, at du ikke taler med nogen - dine forældre eller en lærer på efterskolen. Det lyder som om, du har brug for at få hjælp til at finde ud af, hvorfor du har det så dårligt og, om det kan have noget med din medicin at gøre.
Jeg oplever, at du også selv er bekymret og, jeg håber du vil tage den bekymring alvorligt og bede om hjælp fra nogle af de voksne, du har tæt på dig.
Hilsner
Lotte
Bryd Tavsheden