01/12/2021
Min eks kontakter mig
Min eks kontakter mig og har blokert ham over alt
Hvad skal jeg gøre han kontakter mig over telefonensvaren og føler mig truet hvad gøre jeg

Svar
Kære du.
Du fortæller at din eks kontakter dig, selvom du har blokeret ham.
Det som du kan gøre, er at anmelde ham til politiet. Jeg ved godt, at det lyder hårdt. I den forbindelse, må du ikke slette de beskeder, der ligger på din telefonsvarer. Det er bevismateriale i den politisag, du kan vælge at køre.
I og med at du har gjort det du selv kan gøre, er nemlig at stoppe kontakten og blokere ham. Det er vigtigt at du bliver ved med, ikke at kontakte ham. Du må ikke skrive eller ringe til ham.
Det, som du bliver udsat for, kaldes stalking. Det kan føles som en sort skygge, som kan være rigtigt svær at slippe væk fra.
Det kan være rigtigt stort og svært at stå med alene. Det kan være rart at få hjælp til. Og derfor vil jeg gerne fortælle dig, om dansk stalking center:https://danskstalkingcenter.dk/
Her kan du få hjælp til, hvordan du får det her stoppe og hvordan du kan håndtere den følelse, at ens privatliv i den grad bliver overskredet.
De bedste hilsner, Bryd Tavshden