12/12/2021
Min mor tager mig ikke seriøst
Min mor tager ikke noget seriøst hvis jeg siger noget - igår sagde jeg at jeg havde selvskade tanker og hun grinte bare, jeg føler mig uønsket i hendes selvskab

Svar
Kære du.
Først og fremmest skal du have tak for dit brev.
Jeg kan forstå, at du går med tanker om at selvskade, og at du føler dig uønsket og ikke taget seriøst af din mor. Det er nogle store og tunge tanker, som du bestemt ikke skal gå med alene!
Det lyder ikke rart, at din mor grinte af dig, da du fortalte hende om dine selvskadetanker. Det kan jeg godt forstå, får dig til at føle dig uønsket.
Jeg tænker på, om du mon har talt med din mor om, at du føler dig uønsket og ikke taget seriøst af hende?
Jeg bliver også nysgerrig på, om der mon er andre, der kender til dine tanker om selvskade? Måske en anden voksen, du er tryg ved - f.eks. en god lærer eller en moster?
Det er nemlig rigtig vigtigt, at du ikke fortsat går alene med de tanker. Det skal du have noget hjælp til, så du kan få det godt!
Du er velkommen til at kontakte os på chatten hverdage mellem 17-20, eller på telefon: +45 44 45 20 90 i samme tidsrum.
Så kan vi tale om, hvordan du bedst muligt kan få hjælp.
De bedste hilsner
Thea