13/12/2021
Min mor giver mig skylden
Min mor og bonusfar skændes stort set hele tiden, og det fører til at min mor lader det gå ud over mig ved at ville diskutere med mig.
Hver gang jeg har diskuteret med min mor giver hun mig alt skylden, og det får mig til at føle at jeg er ubrugelig, og at jeg intet er værd. Jeg får lyst til at gør skade på mig selv, og tænker at verden ville være bedre uden mig.
I forvejen slås jeg med dårlig selvværd og selvtillid efter en opvækst med svigt og mobning.
Jeg overvejer at flytte hjem til min far, men så er jeg nok nødt til at flytte skole, og det har jeg ikke lyst til da jeg lige er startet på skolen, efter jeg droppede ud af 2 år på efterskole
Hvad kan jeg gøre?
Hilsen en trist pige

Svar
Kære du
Hvor er det godt du rækker ud for at få hjælp til, hvad du kan gøre. Jeg vil gerne hjælpe dig med at se på, hvad du kan gøre.
Det lyder ikke rart at være dig, når du oplever, at din mor giver dig skylden for, at hun og din bonusfar skændes, og jeg kan godt forstå, hvis det gør dig ondt, og at du kommer til at føle du er ubrugelig og intet er værd. Men husk, det passer ikke jeg tænker nemlig du er meget værd og gør meget godt, fx gør du noget godt for dig selv ved at tænke over, hvad du kan gøre ved din situation og gør noget ved at række ud hertil.
Jeg synes ikke, det er ok, det du oplever derhjemme og jeg vil foreslå dig, at du ringer til Bryd Tavsheden, og får en snak om, hvad du kan gøre. Har du mod på det?
Hvis du har mod på det, vil jeg foreslå, at du ringer i morgen mellem 9 og 15 på telefon 44 45 20 91. Jeg er sikker på, at den samtale kan føre noget med sig.
Kan du fortsat passe godt på dig selv!
Mange hilsner
Bryd Tavsheden