13/12/2021
Er ikke tryg ved min nye pædagog
Jeg er en pige på 14 som har autisme og angst. Jeg har fået en ny pædagog som skal hjælpe mig i skolen men er ikke tryk ved hendes og har angst anfald dagligt er bange for at sige det til nogen

Svar
Kære du
Hvor er det godt, at du tager mod til dig og fortæller mig her på Bryd Tavsheden, at du ikke er tryg ved din nye pædagog, som skal hjælpe dig i skolen.
Jeg kan godt forstå, at du føler dig bange for at sige det til nogen. Men ved du hvad, det er meningen, at din nye pædagog skal være en hjælp for dig, og derfor er det ikke rigtigt, at du skal have angstanfald dagligt over det.
Og derfor er det bare så godt og så vigtigt, at du rækker ud efter hjælp og må jeg foreslå dig, hvad jeg tænker du kan gøre?
Jeg tænker, at du skal tale med en voksen, som du føler dig tryg ved, måske en lærer på din skole, din mor eller far, eller måske en anden voksen i din familie, som du synes, du kan tale med. Det kan også være, at du skal tale med den person, som har sørget for, at du får en pædagog. Det vigtigste er, at du får talt med nogen, som kan hjælpe dig med at tale med pædagogen. Nogle gange kan det nemlig løse op for noget svært ved at få talt om det, eller måske kan det være, at du skal have en anden pædagog.
Det vigtigste er, at du føler dig tryg ved pædagogen, så du kan tage imod den hjælp, som pædagogen skal være for dig.
Tænk over hvem på din skole eller hjemme du kan tale med om dette, så du igen kan føle dig tryg og ikke får angstanfald over situationen.
Pas på dig selv!
Mange hilsner
Bryd Tavsheden