21/12/2021
Udsat for seksuelle overgreb
Hey med dig jeg har udsat for et sekuselle overgreb så det er fra min ekskæreste og han finde det mig der over et sekuselle overgreb på mig det er virkelig forfærdigeligt i sker og det er ikke nyligt for mig , der er blevet udsat for overgebet det er så ca. 6-7 måneder siden
jeg kan godt huske/ flash back hvordan hele hvad sker er, og min eks kæreste har overgrebet på mig der er efter jeg det jeg har første gange med at ring til politet og så kommer pludselige til mig så jeg var også helt nøgen men min meget flot kroppen derfor rødmer jeg , når politet kigger på mig men politet lover mig gøre ikke at lave et overgreb på mig men min ekskæreste har en kniv og dræbe på politet samtid med at jeg er mere bange og ring til et andet polit igen…
Jeg græder meget hver dag og jeg kan ikke finde ud af at tage min styr på de svær følelser af overgrebet hvordan som jeg kan fået det min styr men Huske det er længe tid siden jeg har udsat for overgrebet….
Jeg har ikke snakket med nogen om det og hvem kan jeg stole på ??

Svar
Kære pige på 13.
Først og fremmest, så vil jeg gerne sige, hvor ked af jeg er, at du er blevet udsat for seksuelle overgreb. Det har du ikke fortjent!
Jeg vil gøre mit svar kort, da jeg tror, at det vil være nemmest for dig at læse.
Du fortæller om nogle meget voldsomme, alvorlige og ulovlige hændelser, som du har været udsat for af din ekskæreste.
Seksuelle overgreb er ulovlige i Danmark. De kan gøre skade på en fysisk, men også mentalt.
Når man har oplevet sådan noget, så skal man sige det højt til nogen!
Jeg vil derfor bede dig om at tænke over, hvordan du kan sige det her højt til nogen?
Hvordan kan du snakke med dine forældre om det?
Vi vil meget gerne hjælpe dig med det. Du kan skrive til vores chat mandag-fredag fra kl 17-20.
Jeg håber du får talt med nogen om det, som der er sket. Du fortjener at få noget hjælp til det!
Mvh Bryd Tavsheden