22/12/2021
Min familie er ramt af ulykker og jeg er ked af det
Min bedstefar har fået er blodprop i hjernen, min hund er blevet aflivet, og dem jeg skulle holde jul med har fået Corona. Alt det her er sket inde for 2 uger, og er helt græde færdig der kommer bare en dårlig nyhed efter en anden, ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv mere.

Svar
Kæreste du.
Tusind tak for dit brev. Det lyder til, at du og din familie bliver ramt af den ene ulykke efter den anden, og jeg kan godt forstå, at du ikke ved, hvad du snart skal gøre af dig selv længere.
Det gør mig meget ondt, at din bedstefar har fået en blodprop i hjernen. Har du mon besøgt ham og set, hvordan han har det? Og taler du med dine forældre om, hvor ked af det du er?
Det gør mig også ondt, at din hund er blevet aflivet. Den var garanteret smaddersød og du har måske kendt den det meste af dit liv. Derfor gør det rigtig ondt, når vores kæledyr dør fra os, for de kan være vores bedste venner. Var den mon gammel og syg? Og har I talt om i familien, at få en ny hund?
Du skriver også, at dem, du skulle holde jul med har fået corona. Øv! Det kan jeg godt forstå du er ked og træt af.
Jeg tænker på, om du mon taler med din familie om alle de her ulykker, der er sket for jer? Ved de, hvor meget det fylder for dig?
De er garanteret også kede af det, og måske sidder du med følelsen af, at du ikke kan sige, at du også er ked af det, fordi du måske vil passe lidt på dem? Men det er rigtig vigtigt, at du får talt med dem om, hvordan du har det. Så kan de nemlig meget bedre hjælpe dig og støtte dig igennem den svære tid.
Du kan også kontakte vores dygtige kollegaer i GirlTalk eller Headspace, hvis det hele stadig fylder for meget.
Jeg håber, at du får en rigtig god jul alligevel.
De bedste hilsner
Thea