22/12/2021
Far drikker
Min far har tidligere været alkoholiker og han gider ikke tage alkohol test så jeg må ikke se ham, fordi vi ikke ved om han stadig drikker. Min mor er ret alene med det og har fået af vide af retten hun ikke må afleverer mig og min søster hos ham.

Svar
Kære du.
Hvor er det godt, at du skriver!
Du fortæller, at din far drikker og ikke vil tage en alkohol test.
Det er jeg rigtigt ked af at høre. Det kan jeg forestille mig, er en rigtig svær situation, at være i. Man kan godt få den følelse, at ens forældre ikke holder af en, når de gør sådan noget. Det er vigtigt at huske, at alkoholisme er en sygdom. Det har intet med dig at gøre! Din far har brug for hjælp, til at få styr på hans alkoholisme.
Du fortæller også, at din mor har fået af vide af retten at hun ikke må aflevere dig og din søster hos ham.
Hvis han drikker for meget, så er det ikke godt at være omkring børn, også er det nok derfor. Men det er selvfølgelig en rigtigt svær situation for jer at være i. I savner måske jeres far og har svært ved at forstå, hvorfor han ikke bare kan lade være med at drikke?
Jeg tænker, at det kunne være rigtigt rart for jer, at have nogen at snakke med det her om! Hos Tuba, er de eksperter i at snakke med børn og familier med alkoholisme. Prøv at gå ind på deres hjemmeside og se, hvordan de kan hjælpe jer!
Husk, at intet af det her er din skyld eller dit ansvar!
Mvh bryd tavsheden