23/12/2021
Bliver slået af far
Hvad skal jeg gøre min far slår mig, og ved ikke hvad jeg skal gøre, for er der nogle som siger nået til ham om jeg har sagt det går det ud over mig. Jeg er meget bange for min far.....

Svar
Kære dreng på 7
Du fortæller, at du bliver slået af din far.
Det kan jeg godt forstå, du gerne vil have hjælp til! Det er en forfærdelig situation at være i som barn. Det fortjener du ikke. Du har ret til en barndom uden vold.
Det er rigtigt vigtigt, at du fortæller dig selv, at det ikke er din skyld. Der er intet du kan gøre, som gør det rigtigt, at du bliver slået. Det er volden der skal stoppes. Og det er dit fars ansvar!
Så hvad skal du gøre?
Det eneste du skal gøre, er at sige det højt. Og det ved jeg godt, i sig selv er rigtigt svært. Derfor er det mega sejt og så flot at du har skrevet til herind til mig!
Som jeg læser dit brev, er du bange for, at nogen siger noget til ham. Det kan jeg godt forstå, at du er bange for. Hvad nu hvis han blev mere sur?
Men det er så vigtigt at huske på, at din far har et problem, som han har brug for hjælp til. Og måske kan han ikke se det lige nu. Men der sidder nogle meget dygtige mennesker, som kan hjælpe med det her, men de skal have det at vide - ellers kan de ikke hjælpe.
Vi vil gerne hjælpe dig med at få det sagt højt til en lærer, en fra familien eller nogen andre. Vores chat har åben den 27, 28 og 29 december.
Det vigtigste er at du får en barndom uden at blive slået og at din far får noget hjælp. Gerne så hurtigt som muligt. Vi er her for dig, hvis du har brug for hjælp til at sige det højt!
Mvh Bryd Tavsheden