29/05/2025
Drengene i min klasse er efter mig
Hej, jeg er 15 år gammel, og hår i 8. Klasse på en friskole… Jeg er og har altid været åben med mit kønsidentitet og seksualitet, jeg er nonbinær og biseksuel.. der har aldrig været nogle problemer med det indtil jeg kom på min nye skole efter sommerferien da jeg startede i 8. Drengene i min klasse har været efter mig siden de fandt ud af det indtil de tegnede seksuelle tegninger af mig da de legede tegn og gædt vor jeg sagde det til min lære. De stoppede med at være efter mig i nogle par måneder vor vi sagtens kunne sammen og det hele… nu her i går, så skulle vi synge foran nogle lokale fra byen til by fest, vor jeg har valgt at tage en beanie på som liner den har katte øre.. drengene begyndte at meowe og gø af mig da vi stod og ventede på at vi skulle synge, på et tidspunkt så rev en af drengene også min hat af. Og jeg begynder at blive mega overstimuleret. På vej hjem bliver de ved og så siger jeg bare at de skal holde deres fucking kæft. Då da jeg kommer hjem er jeg blevet tilføjet til gruppe chatten med 8. Klasse vor jeg med det samme bliver truet “Glæd dig til på mandag💀”, “Du skal kigge dig over skulderen også i din fritid” og “du fortjener ikke at leve, din intet-kønnet luder”. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for jeg har ikke lydt til at sige det til min mor, og jeg kan godt melde dem til politiet for trussel fordi de er 15 men jeg har ikke så meget lyst til det…
Mv. Annonymt

Svar
Kære dig
Mange tak for dit brev. Det du beskriver i brevet, lyder rigtig voldsomt, og jeg kan godt forstå at du bliver meget påvirket af, hvad de udsætter dig for. De ting du nævner, som drengene i din klasse gør mod dig, er helt uacceptable og de har ingen ret til at behandle dig, som de gør.
Jeg forstår godt, hvis det måske føles grænseoverskridende eller ubehageligt, at skulle fortælle din mor, hvad der sker i skolen, men jeg tror faktisk det kunne være en rigtig god ide. På den måde står du ikke med det hele selv, og din mor skal hjælpe dig så godt som hun kan. Måske kan I sammen gå til din s
lærer, eller en anden på skolen, der kan hjælpe dig?
Ligegyldig hvad, så er det rigtig vigtigt, at du får noget hjælp, og at drengene i din klasse stopper med at udsætte dig for de ting du beskriver i brevet.
Jeg håber, at du søger hjælp, enten hos dine forældre, en klasselærer eller en anden voksen. Du er selvfølgelig også altid velkommen til at henvende dig hos os igen. Jeg ønsker dig alt det bedste.
Mvh Bryd Tavsheden