24/09/2016
Han truer med at gøre min familie fortræd..
Hej brevkasse Jeg har en kæreste som jeg bor med.. Han er 27 år gammel.. Han ryger hash hver dag men vil gerne stoppe.. Det er blevet for meget for mig og jeg fortæller ham at jeg vil forlade ham hvis han ikke tager sig sammen.. Det er jo ham der skal være den voksne i forholdet!! Han siger at han vil slå mig ihjel hvis jeg forlader ham.. For en uge siden ca så blev vi meget uvenner.. Han gav mig lussinger rev mig i håret og hældte juice i ansigtet på mig.. Blev også sparket til på min ene arm.. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre... Han truer med at gøre min familie fortræd.. Jeg er så ulykkelig og jeg kan ikke forlade ham!! Hvad skal jeg gøre i sådan en situation her?? Jeg føler mig som en hund der bare skal adlyde.. Hilsen *****

Svar
Kære ****** Tusind tak for dit brev. Der er ikke noget at sige til, at du føler dig som fange i dit eget hjem. Desværre er de trusler din kæreste kommer med ikke unormale i den situation han er. Han får dig til at føle dig skyldig, hvis der skulle ske din familie noget. Jeg tænker om du har talt med din familie om, hvad du udsættes for, måske ved de det allerede, men er bange for din reaktion. Du skal tænke på dig selv, vil du leve i et forhold, hvor vold og stoffer er daglig dag?? Du har altid mulighed for at henvende dig på et krisecenter for voldsramte kvinder, her kan du få hjælp og beskyttelse for din kæreste. Du kan se mere på www.lokk.dk. Husk du er ikke skyld i din kæreste misbrug og vold, hvis han vil dig, må det være uden stoffer og vold og så skal han have hjælp. Men husk du skal beskytte dig selv for volden - vær ærlig overfor dine omgivelser og lad dem hjælpe dig. Du er altid velkommen til at skrive til os igen. Kærlig hilsen
Du kan også altid besøge os i København. Se mere under "Basen"
Lena