29/07/2019
Problemer over karakter
Hej, jeg hedder x, og jeg er en pige på 16 år, der har meget besværlige forældre.
Jeg er lige gået ud af 9. Klasse, og jeg mener at mine karakter far fine nok, men min mor mener at min karakter var super dårlige. Så hver gang min mor taler med min lille bror, siger hun at han ikke skal blive ligesom mig, ig det gør altså virkelig ondt!
Jeg ved ikke havd jeg skal gøre!

Svar
Kære pige. Tak for dit brev. Det er rigtig trist for dig at din mor siger til din bror at han ikke skal blive som dig. Jeg tænker at det må være rigtig svært for dig at høre på. For du er jo så meget andet end dine karakterer i skolen.
Jeg vil forslå dig at tage en snak med din mor og fortælle hende at du bliver ked af at hun siger sådan. Ikke diskutere dine karakter, men tale om dine følelser i det der sker.
Det kan godt være at din mor er bekymret for hvordan det skal gå dig hvis hun ikke synes dine karakterer er høje nok, men du oplever det som en kritik og ikke en bekymring.
Så en dag hvor der er ro derhjemme, så fortæl stille og roligt at du bliver ked af det når det sker.
Jeg håber at du og din mor får en god snak.
Mange hilsner fra Herdis.