31/05/2022
Bekymret for hvad min far vil gøre ved min hund
Min far kvæler vores hund hvis han ikke går pent, han har aldrig lært det. Min hund er meget sød selvom han ikke er trænet overhovedet og er også min bedste ven. Min familie lytter ikke men jeg ved det er forkert ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ville gerne at min mor adoptere ham men hun siger der ikke er noget galt. Min ven siger vi skal sælge ham men hvad hvis nye ejer ikke er bedre

Svar
Kære du
Hvor er det godt at du prøver at finde hjælp til hvad du kan gøre, så din far ikke gør noget ved din hund.
Må jeg spørge dig om det er sådan din far er voldelig over for din hund, altså slår eller sparker den? Og er det mon sådan, at din far også kan finde på at være voldelig over for dig?
Og hvis det er tilfældet, er det så noget din mor ved, eller bor din mor et andet sted end dig og din far?
Jeg spørger dig fordi jeg bliver bekymret for både din hund og dig, og jeg bliver usikker på, om du har det godt med din familie, når du fortæller, at de ikke lytter til dig.
Ved du hvad - jeg vil foreslå dig, at du ringer til Bryd Tavsheden mellem 9 og 15 på mandag eller en anden dag i næste uge og får en snak, så kan I sammen finde ud, hvordan du bedst finder hjælp.
Vil du det?
Du kan ringe på telefon 44 45 20 91.
Jeg kan fortælle dig, at hos Bryd Tavsheden er vi rigtig gode til at lytte til og tale med børn og unge, som føler at deres grænser overskrides af en anden person i form af mobning, fysisk eller psykisk vold og sammen finder vi ud af, hvad der kan gøres for at stoppe det.
Jeg synes som sagt, at du skal kontakte os, så vi sammen kan finde ud af, hvad du kan gøre i lige netop din situation.
Mange hilsner
Bryd Tavsheden