15/08/2019
Han blev ved med at tigge mig
Jeg er en ung pige, der har mødt denne ældre mand.
Han blev ved med at tigge mig og presse mig til at have sex med ham. Selvom jeg havde sagt klart nej og at jeg ikke havde lyst.
Men han fik fat i mig, hvor jeg fik tvunget hans ædlere dele i munden og holdt fast. Er det et overgreb?

Svar
Kære du
Tak for dit brev. Jeg er glad for at du skriver til os, for det du har oplevet lyder på alle måder som et overgreb. Du skriver i brevet, at han tigger dig om sex, at du har sagt klart nej, men at han alligevel presser sit køn ind i din mund og holdt dig fast. Det er slet ikke i orden og det han har gjort er bestemt forkert. Sagt med andre ord, det han har gjort er strafbart og du kan vælge at melde ham til politiet. Et nej er et nej og du skal vide, at det ikke er din skyld og aldrig bliver det. Han vælger at lade sine egen lyster overtrumfe dine behov, og det må han ikke.
Ud fra dit brev kan jeg ikke læse, hvad det har haft af eftervirkninger på dig? Vores erfaring viser os, at grænseoverskridende oplevelser som dine, ofte sætter sig i kroppen og at det er vigtigt at få det bearbejdet og ikke mindst sat ord på. Har du mon snakket med nogen om det, som kan lytte og hjælpe dig? Jeg tænker også på om du stadig ser ham, og hvis du gør, hvad det så har af betydning for dig og dit liv?
Du er velkommen til at ringe til os og få en snak om dine oplevelser på telefonnummer 20670506 ellers kunne en anden mulighed være at du kontakter headspace.dk.
Kærlig hilsen
Kirstine