28/06/2022
At blive råbt ad og skubbet ud efter af sin far
da jeg var 3 år begynde min far at råbe og slå ud efter mig, på nuværende tidspunkt hvor jeg er 13 råber han stadig af mig vis jeg bare gør den mindste ting.

Svar
Hej og mange tak for dit brev.
Hvor er det godt, at du skriver herind!
Du skriver, at din far begyndte at råbe og slå ud efter dig, da du var 3 år, og at han stadigvæk råber ad dig. Det lyder virkelig ikke rart hverken at blive råbt ad eller slået ud efter! Du skal vide, at det du har været udsat for ikke er okay og det er ikke meningen, at en far skal behandle sit barn sådan, som din far har og stadigvæk behandler dig.
Ud fra hvad du skriver, tænker jeg, at det kunne være rart for dig at tale med nogle om det. Jeg bliver derfor også nysgerrig på, om du mon har nogle at tale med? En som du er tryg ved. Det kunne være en veninde, et familiemedlem eller en lære på din skole? Jeg ved, at det kan være grænseoverskridende at skulle dele sådan nogle oplevelser, men det er en rigtig god idé at finde en, du er tryg ved, som du kan få talt med om det du oplever med din far. Det er ikke okay, at du skal opleve de ting du har gjort og stadigvæk gør.
Du er også meget velkommen til at skrive eller ringe herind til os i Bryd Tavsheden. Vi har en chat, man kan henvende sig på i hverdagen fra klokken 17-20 og en telefon, man kan ringe til (44452090) fra mandag-torsdag i samme tidsrum. Det er anonymt. Vi vil rigtig gerne lytte til dig og hjælpe dig!
Jeg håber mit svar på dit brev har hjulpet dig.
De bedste hilsner
Nanna, Bryd tavsheden