09/07/2022
Jeg havde sex med ham selvom jeg ikke havde lyst
da jeg var 18 boede jeg alene, og inviterede en dreng (kald ham K) som jeg havde været sammen med en gang før, hjem til mig. Jeg vidste nok inderst inde hvad dette betød, men da det kom til stykket, og K ville have sex, havde jeg ikke lyst. jeg sagde av og at det gjorde ondt, han spurgte om jeg ville have sex og jeg svarede ikke, for jeg kunne ikke sige nej, men jeg følte stor tvivl. han blev ved med at spørge indtil vi havde sex, og jeg mistede min mødom på den måde. Lidt under en måned senere var jeg sammen med en ny mand (kald ham M) som var enormt rar, og som jeg var virkelig tryg ved og vi havde sex som vi begge var glade for at gøre. jeg siger og tror også selv på at det var med M jeg gav min mødom til. jeg føler ikke det med K var rigtigt, og jeg har fortrængt det helt. men for ikke så længe siden havde jeg et mareridt om den aften med K, og nu kan jeg ikke tænke på andet end at jeg mistede min mødom til K og ikke at jeg gav den til M. Selvom jeg ved det ikke betyder noget, og ikke er vigtigt, har jeg brug for en anden siger jeg har ret til at M var ham jeg gav min første gang til. og ikke K.

Svar
Kære du.
Tak for dit brev!
Du beskriver, hvordan du har mange svære tanker om din seksuelle debut med en mand, du faktisk ikke havde lyst til at dele den med, og at det var svært at sige nej i situationen. Du fortæller, at det fylder meget i dine tanker, og derfor er det rigtig godt du rækker ud og beder om sparring på dine tanker og bekymringer.
Her i Bryd tavsheden hjælper vi børn og unge, der har været eller er udsat for vold i deres nære relationer. Derfor vil jeg sende dig videre til vores dygtige kollegaer i f.eks. Headspace eller GirlTalk. De er dygtige og søde, og er rigtig gode at tale med om de ting, du har på hjerte!
Du kan finde links til dem herunder:
- https://www.girltalk.dk
- https://headspace.dk
Jeg ønsker dig alt det bedste.
Med venlig hilsen
Bryd tavsheden