10/07/2022
Far truer mig når han er fuld
Er det vold når min far er fuld og råber af mig, og han siger han vil tage kvælertag på mig selvom han aldrig kunne finde på det?

Svar
Kære du
Tusind tak for dit brev! Hvor er det godt du skriver ind.
Du fortæller at din far råber af dig, når han er fuld, og han truer dig med at tage kvælertag på dig. Det må han selvfølgelig ikke, det er overhovedet ikke okay!
Jeg tænker på, om nogen andre mon kender til din fars trusler og adfærd over for dig? Har du mon et familiemedlem eller en god voksen på din skole, du vil kunne dele det med?
Jeg spørger, fordi jeg bliver optaget af, at du får noget hjælp af nogle voksne tæt på dig, så du ikke længere skal udsættes for din fars trusler. Derfor er det rigtig vigtigt at dele, hvordan tingene foregår hjemme ved dig, så du kan få noget hjælp! Det er nemlig ikke din skyld, og det er ikke dit ansvar, at din far truer dig. Det er hans ansvar, og det er ham, der gør noget forkert!
Du er også meget velkommen til at kontakte os på chatten, når vi er tilbage fra sommerferie d. 25/7 mellem 17-20. Vi vil meget gerne hjælpe dig med at få hjælp til din situation!
Jeg ønsker dig det bedste.
Mvh
Bryd Tavsheden