15/07/2022
Svært at sige fra
At hun hele tiden tager mig på pikken når vi er sammen , vi er kærester men hun tar mig hele tiden på pikken og overalt på brystkassen

Svar
Kære du.
Tusind tak for dit brev!
Jeg forstår på dit brev, at du synes det er ubehageligt, at din kæreste hele tiden tager dig forskellige steder på kroppen, når i er sammen.
Det lyder rigtig ubehageligt, og det skal hun selvfølgelig ikke gøre, når du ikke har lyst til det! Derfor kommer jeg først og fremmest til at tænke på, om du har talt med hende om det?
Mon du kan sige til hende, at det faktisk er ubehageligt og at du ikke bryder dig om det, og at hun skal lade være? Det kan godt være lidt svært at komme i gang med sådan en samtale, men du skal ikke overskride dine egne grænser og lade din kæreste gøre noget, der er ubehageligt for dig.
Jeg kommer også til at tænke på, om du mon har en god ven eller veninde, du kan tale med det om? Jeg spørger, fordi det kan være rigtig godt og rart at få sagt de her ting højt til en, du stoler på og er tryg ved, og som måske endda har oplevet det samme. Du er nemlig ikke alene med de her følelser og tanker! Jeg taler med rigtig mange børn og unge, der synes det er svært at sætte grænser og sige fra - men når det er blevet gjort, er de altid rigtig lettede og glade for, at de turde.
Hvis det ikke virker at få talt med din kæreste om dine grænser, og hun ikke stopper, så vil vi rigtig gerne tale mere med dig om, hvad du så kan gøre. Vi er tilbage på chatten fra sommerferie d. 25/7, og du kan fange os mellem 17-20.
Jeg ønsker dig alt det bedste.
Med venlig hilsen
Bryd tavsheden