19/07/2022
Mig og min far er tit uvenner, nogen gange kan han finde på at holde rigtig godt fast i mig
Hej. Mig og min far er tit uvenner, nogen gange kan han finde på at holde rigtig godt fast i mig. Her forleden da vi var uvenner skubbet han mig ind i en væg og holdte rigtig godt fast på mig. Han har også haft slået mig en gang før, og nu er jeg ved at blive rigtig træt af det hele. Jeg har engang haft mange selvmordstanker som jeg heldigvis er kommet af med, men nogen gange er min far så vild at jeg ikke har lyst til at leve mere.

Svar
Hej med dig!
Jeg kan godt forstå, at du er rigtigt træt af din situation med din far!
Jeg vil prøve det bedste jeg kan, at se om ikke jeg kan hjælpe dig.
Du fortæller, at han holder fast i dig. Når i bliver uvenner, så skubber han dig ind i en væg og holder rigtigt tæt fast. Han har slået dig en gang før.
Det er slet ikke okay. Du har ret til at vokse op i en barndom, hvor du ikke bliver holder fast, skubbet en i en væg og slået. Det er faktisk det vi kalder fysisk vold og det betyder, at det har din far overhovedet ikke ret til.
Du fortæller, at du er træt af det. Du har haft selvmordstanker og når din far bliver vild, så kommer de tilbage.
Det er jeg rigtigt ked af at høre og det bekymrer mig. Det er vigtigt for mig at du ved, at det er ikke din skyld. Lige meget om din far siger det, så er det ikke din skyld. Det er din far, der har ansvaret for hans handlinger. Det skal du huske at fortælle dig selv.
Det er helt naturligt, at være træt af sit liv, når ens far opfører sig sådan. Det kan virke enormt uoverskueligt. Hvordan får man det stoppet og hvornår sker det næste gang? Nogle føler at de lever deres liv, som at gå på æggeskaller - kan du mon genkende det?
Du skal vide, at det er ikke okay! Det er ikke sådan, det skal være.
Det er rigtigt vigtigt, at du får snakket med nogen om det her, så din familie kan få noget hjælp. Er der nogen du føler du kan snakke med?
Hvis ikke, så kan du skrive til os på chatten i næste uge. Det er gratis og anonymt, og vi vil rigtigt gerne hjælpe dig!
Håber vi hører fra dig.
Mvh Bryd Tavsheden